Friday, August 21, 2009

Pretty Exhausted~~~

Date : 21 August 2009 (Friday)
Time : 2.13 pm (waktu rehat sembahyang jumaat)
Location: My office

Fuhhhhhhhhhhhhhhhh~~ minggu ni sangat2 letih dan exhausted. Serious. Ni pon dapat berblog time rehat panjang. Huhu.

Semalam and hari ni ada audit dalaman. Saya menjadi juruaudit yang baru belajar. Serious masa mula-mula dulu tak tau ape menda pasal ISO ni. Lagipon ramai sangat yang meracun cakap ISO ni susah. Mula-mula takut nak menjadi juruaudit dan di audit. Lama-lama kita dah boleh belajar sikit-skit. Ok la tu kan. Saya suka sebenarnya sebab boleh cari pengalaman. Lagipon, kat mana-mana organisasi pon kena ISO. So, nanti kot-kot bertukar tempat kerja at least dah ada pengalaman sikit-sikit. Nak kata terror tu memang tak la, tapi boleh la sikit-sikit and sekarang pon still belajar. Memang susah nak paham prosedur dan garis panduan ni. Lagi-lagi masa nak bangunkan fail. Sangat complicated.

Tadi juga ada my unit meeting. Lega sangat dah settle. So, boleh la saya bersuka ria nak bercuti nextweek. Huhu.

Sangat-sangat penat = audit+meeting+filing (handle sume dlm satu masa, gila kan?). Tapi tak perlu la saya nak senaraikan satu-satu kerja ape saya buat kan? Kang tak lalu lak korang nak baca. Yang penting, i've done MY PART! Keje memerah otak ngan keje fizikal mane lebih penat? Sebabnya saya memerah otak+menggunakan tenaga fizikal. So, cubalah faham keadaan itu (tapi semua orang pon penat, saya paham, tapi tak perlu la cakap kat semua orang).

Saya selalu cover my keletihan dengan menjadi 3 suku dan happy selalu (gamaknye la kan?) Sebab saya paling tak suka nak bagitau semua "wei, aku sangat penat, jgn bagi keje kat aku" or "wei, aku sangat hebat, buat keje paling byk" (tak perlu la kan?). Lagi satu my prinsip, selagi boleh buat keje, saya akan buat, bila dah stop tu,maknanya dah tak mampu. Lagipon bole sambung esoknya (masih ada esok...) Kan? kan? kan? Jangan la nak menyeksa diri.

p/s: Selamat menyambut Ramadhan and ipoh, here i come~~~

6 comments:

Miss FZ said...

sangat benar nurul..buat ape yg termampu.. ;)

Rasaksa Mini said...

hehe... tau xpe.tp dgn syarat dah buat bersungguh2 la kan..

azlidaami said...

btul tu raksasa mini...yg penting kite dh wat kite nye part..so kn berbangga on that...

Rasaksa Mini said...

hehe. btul tu azlida.masing-masing wat keje masing2 kan? kan?kan?

YuSniZa said...

Tahniah..nurul dah berjaya wat keje dgn baik..sesibuk mane pun kite, dah tugas kite buat ajelah kan..tu la namenye pengalaman..kalau xde keje x bekerja la namenye..betul x?

Rasaksa Mini said...

aah yus. semua tu pengalaman dan yg penting ilmu. lebih byk kita mencuba lebih banyk yg kita dpt.