Friday, July 24, 2009

-Chilling @ Chili's-

C-H-I-L-I-'S

Birthday Boy =)

Chicken Spaghetti

Mushroom Swiss Burger

Event : Azfar's birthday celebration
Date : 23 July 2009
Time : 9.00 pm
Venue : Chili's, Mid Valley

Hye all, just wanna share some pics and story bout the birthday celebration. Hehe. Actually, we all plan nak gi The Curve as kat sane byk restoran yang best2. Ada street walk yang all the way ada restaurant. But then macam tak sempat nak gi sane. Jauh maaa.. Then, kitorng pon ubah plan gi Mid Valley. Sampai sane, cuci mata sekejap and then barulah lagi sekali pk nak makan mane. Saya tak kisah makan mane2 pon, saya suruh dia pilih, sbb saya yang nak treat dia makan. Hehe. Last2, we all decide makan kat Chili's.

Masuk je Chili's, meja penuh. Kena tunggu dalam 15 minutes baru ada seat kosong. Mostly yg makan kat sini tourists (mintak2 tak dijangkiti H1N1, haha). Dapat seat je terus order. Actually saya tak tau nak makan ape, coz most of the dishes are chicken and beef. Ingat nak order menu standard saya which is Fish n Chips (tu je la yg i bole mkn pon...huhu). But then, tekak rasa nak makan spaghetti. Order la chicken spaghetti (ayam bagi kt bf, paksa suruh dia abiskan). Birthday boy lak order Burger Mushroom Swiss. Macam best, sbb banyak mushroom. Suke-suke. Kalau nak tau, serving size dia mmg sangat besar (please refer to the pics). Satu dish bole makan dua orang, serius. Saya baru makan sikit je dah kenyang. Yang tukang abiskan biasala, my bf. Huhu.

Ok, overall makanan dia quite ok la (sedap lagi Hard Rock Cafe and Carl's Jr.), not too delicious sampai menjilat jari pon. But saya tak puas hati ngan beverages dia. Sangat tak best. Ok, saya order Mango juice, in my mind its a fresh mango fruit juice, rupanya dia bagi mango jus yang macam kordial pon ada. Sungguh tak fresh juice. Yang si bf order Milo ice, then bole la dia hantar hot milo. Huhu. So, kesimpulannya makanan and minuman kat sini ok-ok je. Kalau tak pergi pon tak pe. Maybe sbb saya salah pilih menu or tak tau la. Price wise, ok la. Makan utk 2 orang takde la sampai RM100, semalam rasanya RM70 je. Layanan pon ok. Tapi nak tunggu dish siap agak lama. Sebab tu bole tangkap2 pic.

So, the conclusion is, kalau gi Chili's order 1 dish yang mahal pon xpe sbb bole kongsi. Air, no comment. Because of that saya bagi 3.5 stars out of 5. Ok la tu kan? Hehe.

p/s: Awak, teringin nak makan Carl's Jr. la. Jom this weekend!

2 comments:

space wrestler said...

jom, marilah hehe, carl the senior pun boleh hehe

word verification untuk post ni adalah "roodedgr" hahaha funny nya bunyi ru-ded-ger ahaha macam "hey ruded, grrrrr (geram) haha

Rasaksa Mini said...

apekah yg awk kerepekkan ni? hahaha. tp carl's jr. menggemukkan. wahaha.