Thursday, September 17, 2009

Cut Off

Hye, lagi 2 hari nak raya, yay! So, first of all saya nak ucapkan Selamat Hari Raya, kawan-kawan dan maaf zahir batin. Now saya nak cerita beberapa kejadian semasa saya berpuka puasa di The Mines semalam.

Peristiwa 1
Semalam pergi Mines sebab nak layan Carl's Jr. yang baru dibuka di Mines. Huhu. Ingat tak ramai orang, sampai2 dah kul 7pm. Then, azfar pon beratur (sgt ramai org ok), saya pulak stand by cari seat. Alkisahnya, seat lain dipenuhi dengan orang yang nak berbuka puasa. But dalam ramai-ramai yang dah cop seat untuk berbuka, adalah satu seat ni dipenuhi oleh 4 orang gadis Iran. Haha. Yang bestnya, mereka ni tak puasa, siap makan-makan lagi dengan selambanya. Saya pon apalagi, standby berdiri berhampiran diorang, kunun-kunun nak cop tempat tu kalau diorang dah blah. Mula-mula saya sabar je tunggu (mereka siap bole sembang-sembang, gelak-gelak, oiii, tak nampak saya ke yg tgh berdiri ni?). Annoyying! Dah la tak puasa. Saya dah siap buat muka, jam menunjukkan pukul 7.10pm. Dalam hati memang geram sangat2, sampai satu tahap saya dah tak tahan nak bersabar and terus ke meja gadis-gadis itu dan dengan selamba saya cakap "excuse me, its time to break fast and i want to seat here, thank u very much". Terkedu muka sorang-sorang, but thank God mereka tak melawan. Kira pasrah la. Setelah mereka cakap sesama sendiri, mereka pon bangun and lagi sekali saya cakap "thank u very much". Dan akhirnya, saya dapat la seat tu. Hahaha. Suke suke. Sepatutnya, time saya berdiri tu mereka dah boleh blah since makanan pon dah abis, mereka just sembang-sembang je. Nak gosip-gosip pon balik la rumah dulu, lagipon hormatilah orang yang berpuasa, kan? kan? kan? Dan selepas itu, dapatlah saya menikmati Carl's Catch Fishburgerku + portobello. Wah, sangat kenyang tau.

Peristiwa 2
Kebetulan dah ada kat Mines, saya bercadang nak cut my hair. Dah lama bercadang nak trim skit rambut yang dah panjang ni. So, pergi la saya mencari-cari saloon yang sesuai (malas nak gi Derick, mahal!), i went to saloon yang biasa-biasa je (yang kena bayar guna machine RM 16 and dapat kad n gunting rambut). Mudah, cepat, mesra and the result is superb. Pandai chinese guy tu potong rambut (i mean dry cut yang cantik le).

Peristiwa 3
After that, kitorang gi tengok movie-Final Destination 4. Wahhhhhhhh, cerita ni sape2 yang heart attack dinasihatkan baik jgn gi. Melampau gile aksi cut off dia. Melampau diulangi! Plot cerita simple, biasa la sama cam Final Destination sebelum2 ni, one guy mesti akan dapat vision akan terjadinya kematian yang maha dasyat. Dan kunun-kunun dia kena selamatkan one of the kematian dan kena break the chain and barulah takkan berlaku lagi kemalangan seterusnya. Serius cerita ni sentap habisssss. Hahaha. So, bersedia la nak jerit2 di panggung tu.

Peristiwa 4
Ingat nak buat spec baru, since kat Focus Point adalah sale, sepasang RM90 je (frame+lens). Of coz yang takde UV protection but its ok since saya just pakai waktu malam, siang pakai contact lens. Then, terbuat jugak spec baru tu yang framenya saya sgt berkenan. Check mata, rupanya2 power right and left dah naik 250. Wahhh, patot rabun smcm (b4 this power R-175 dam L-150). Ada hikmah wat spec baru, rupanya power dh naik! Pastu mulut ni gatai nak tnya pasal color contact lens. Hahaha. Dan alamatnya terbeli la satu Freshlook colour Pure Hazel. Promoter tu cakap colour ni yang terfamous. RM50 for 3 months, quite ok la kan. Hehe.

Peristiwa 5

Saya
*
*
*
*
*
*
*
*
*

dah tak sabar nak balik Ipoh!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s: Once again, Selamat Hari Raya. Mintak maaf banyak2!!!

No comments: