Tuesday, September 15, 2009

M-U-S-I-C-K-U- + Mamat Jambu

Hye, anda kenal mamat ni? Inilah Brandon Boyd (vokalis Incubus). Wahhh, I sangat heart tau ngan mamat ni. He is the sexiest man ever~~~ Besides his beautiful voice, beliau juga sangat kacak! Suara dia, erm....sangat boleh mencairkan. Hehe. He is my fav male vocalist (in a band, of coz). Minat dia since album "Make Yourself" and I sangat heart lagu I Miss You and Wish You Were Here.
Dulu-dulu, masa nak cari boifren, mesti nak yang ala-ala Brandon Boyd. Actually I love his hair and his 6 packs (oooppssss). Sangat mengada kan? Kalau nak cari boifren mesti kena ada gaya rambut (at least la) Brandon Boyd. Dulu hari-hari tengok muka dia, poster all over my wall. Heh. But sekarang tahap fanatik dah mula turun but i still listen to his songs (i mean Incubus). Still layan lagu-lagu dia before tidur. Baru la lena.
But, 1 thing yang i sangat regret untuil now. Masa Incubus datang Malaysia in 2004 i tak dapat pergi disebabkan hal yang tak boleh dielakkan (konsert kat Kl, but i kat Ipoh). Haiyaa.. sampai sekarang mereka tak turun Malaysia lagi. Nextime, kalau mereka turun, i'll go no matter what. Taknak regret lagi. Huhu. I love their music, songs and lyrics. Eh, btw, kalau u all nak tau this mamat sangat artistik tau. Kalau tak percaya sila layari www.brandonboydbooks.com. Wahhhh, sangat teruja ngan lelaki yang artistik... Sangat seksi!

Ok, now i nak share skit my fav songs from dulu-dulu til now (meaning that all the songs memang ada dalam my mp3 and my hp). I bole layan songs yang from the emo scremo to the very mellow songs (depending on my mood). Yang penting mesti ada melody! Tak suka lagu yang takde melodi (meaning kita tak tau pon mane chorus dia). Haha. I prefer lagu yang ada gitar, bass and drum and berkumpulan. Huhu.

Dulu-Dulu
1. Wonderful - Everclear
2. Boys Dont Cry / Love Song - The Cure
3. The Man Who Sold the World / Lithium - Nirvana
4. Iris - Goo Goo Dolls
5. I Wanna Hold Your Hands / Yesterday - The Beatles
6. Love You Till the End - The Pogue
7. Animal Instict - The Cranberries
8. Creep - Radiohead
9. Don't Speak / Running / Bathwater - No Doubt
10. Torn / Wishing I - Natalie Imbruglia
11. When I Come Around - Greenday

Now
1. I Miss You / Wish You Were Hear - Incubus
2. Radio - Alkaline Trio
3. The Rest of My Life - Less Than Jake
4. Seize the Day - Avenged Sevenfold
5. Always / Going Away to College / Stay Together for the Kids / Down - Blink 182
6. Mardy Bum / Flourescent Adolescent - Arctic Monkeys
7. Where Did You Go / Without You / Sweet Sweet Thing - MXPX
8. Plug in Baby / Newborn - Muse
9. Promise - Matchbox Romance
10. Lovers Who Uncover - The Litlle Ones
11. About A Girl - The Academy Is
12. Make You Smile - +44
13. Vindicated - Dashboard Confessional
14. Golly Sandra - Eisley
15. What is to Burn - Finch
16. From Yesterday - 30 Seconds to Mars
17. 12:51 / Last Night - The Strokes
18. Buried Myself Alive / All That I've Got - The Used
19.Only One / Empty Apartment / Dear Bobbie - Yellowcard
20.I remember / Happy! - Mocca

Malaysian band or singer
1. Butterfingers
2. Couple
3. Bittersweet
4. Freelove
5. Hujan
6. Lucy in the Loo
7.Pesawat
8. Bunkface
9. Yuna
10. Zee Avi

I love music and inilah music yang i dengar hari-hari. Sekian, terima kasih.

Tips hari ini: Kalau anda ada masalah penghadaman di bulan puasa, sila minum Vitagen! Sangat berkesan (tiba-tiba....)


4 comments:

Miss FZ said...

so,azfar ade sket2 macam brandon boyd tak?ehehe.

space wrestler said...

ada, dulu2.

artistik, check!

Creative, check!

Six pack, lepas raya..

rambut, not bad try again..

ha ha ha

Rasaksa Mini said...

fara: Hahaha.Azfar ada sipi-sipi je ngn brandon boyd. tang pipi. ahahah.

Penggusti angkasa: perasan~~~ that's all i can say. ahahahahaha.

Miss FZ said...

ahahaha. :D