Monday, September 15, 2008

Episod Suka-Suka


Peace be Upon U..

Hye, Wah! arini sgt xde mood nak ke kerja. Sungguh. Tp kugagahi juga. Terfikir nak ambik MC. Tp memandangkan nak ambik cuti raya lama, terpaksa batalkan niatku itu.

Semalam smpai KL pkul 12.15 mlm. Dr Ipoh kul 9.30 mlm. Sangat2 best balk hometownku Ipoh. Walaupon pekan cowboy tp Ipoh mmg best. Kecil dan unik. Byk bangunan2 oldskool, best tau. Tp untuk bershopping, no-no-no. Haha. Shopping je xbest coz xde benda yg best cm kt KL.

Seronok sgt blk Ipoh aritu. Coz all my family members gathered together n berbuka sama2. Sangat seronok coz bkn selalu dpt kumpul ramai2 mcmtu. Yg plng best, ape yg saya idamkan, sy dapat. Guess what? My mama masak ketam bercili (my fav ever) and ikan terubuk bakar bersama air asam. Wah, sungguh berselera saya mkn n my mum's cook mmg tiada tandingan. Ingat nnti masa majlis kawin saya nk hidangkan tetamu makan ketam bercili la (rugi sape xpegi nnti). Ahaks. Tau tak, aku makan 5 ekor ketam mlm tu. Haha. Kembung perut. Tp sgt puas hati.

And best sgt jumpa my nieces and nephew (3angels). Semuanye comel sgt2. Lasak dan kadang2 degil. Huihhhh. Penat nak layan. Xsabar nk tunggu cuti raya. Really. Now rasa cm xde mood nk kerja. Sgt bosan. Nnti nk ajak bf ke Jln Tar utk beli saki baki barang hari raya yg still xckup2. And nak belikan beliau baju melayu gk. Maybe nk ajak beliau pegi sabtu ni. Bila la gaji nak masuk, duit aku dh kering skit. Coz ari sabtu aritu aku 'terbeli' digi cam kt PC fair @ Ipoh. Murah sgt. Nikon coolpix (model xingt) 8.0 megapixel rm 498. So, ape lg saya beli la, kebetulan mmg tgh cari camera baru. Camera lama xbest sgt, and saya ingt nk jual kt ebay or mudah.com. Harap2 ade org beli coz bole cover blk duit beli camera baru.

Memperkenalkan 2 angels; farah nureena n fareeq nawfal. The cutest ever~~~

2 comments:

snm | snm said...

wah...harus rasa ur mom's cook nih! ida blaja la buat :) nnt blh saharing tk serdang ni :p
nk beli baju melayu utk azfa?klu amin, salu mls nk beli, yg jd tukang mengarah beli is ME! last year, dpt baju melayu 2 pasg kt Jusco, rm50..2 pasang tau..bukan sepasang rm50 :) so thn ni plan nk pegi beli bju melayu dia masa 2,3 mlm sblm raya :D baju melayu dia takpe klu murah2. sbb bkn salu dia pki :p

Rasaksa Mini said...

bole je. nnti ida bg rasa my mom's cook. hehe. dtg laa rumah nnti (cam dekat je, kn?)haha. azfar pon sama. mane ade baju melayu sepasang.yg ada baju je, suar xde. tu nk paksa dia pakai tu, so terpaksa la belikan. haha. xpe, die pon dh belikan ida baju raya ;) so fair la. huhu.