Monday, September 8, 2008

Kisah Cina Jinjang 1 dan 2

Wah, sudah hari yang ke-8 berpuasa. Rasa kejap sgt2, kan? Xlama lg dh raya.Huhu.For this entry aku mahu cerita sedikit pasal pengalaman aku pergi membeli sakan hari sabtu last week. Fyi (not fuck you, ***) haha. Ada org misunderstood the word "fyi". Agak kelakar di situ. Tapi itu cerita lama. Haha. Tapi kelakar jugak kan? Don't you think so?
Ok, berbalik kpd cerita aku td, 1st tempat yang aku gi adalah warehouse sale kt Armada Hotel, PJ (fyi, im addicted to warehouse sale) ahaks. Kali ni brand hush puppies and miss sixty. Erm, actually aku just nk tgk2 je, tp mane leh tgk2 je, mesti mau beli punya. So, I bought 3 pairs of shoes worth rm 40 per pair. Brand 'noche', actually I don't know much bout this brand, tp salesgirl tu kata this brand is under hush puppies, klau gi butik hush puppies mesti ada brand ni (she mentioned at klcc, times square and if im not mistaken, kat midvalley pon ada gak). So, aku habis rm 120 di situ. Hanya kasut. Bf agak kecewa dgn cara aku berbelanja. Tapi nk wat cmner, mmg murah sgt (quality shoes). Mmg mcm imported punya. Especially, tapak kasut tu, sgt kukuh n nmpk sgt quality. Xpe bf, bln ni i xbeli kasut dah, promise!! Hehe. Then pegi kat wing satu lg, ada miss sixty appearals. So murah, sampai 80%. Hati tu dh berkobar-kobar nak beli. Tgk jeans....murah! Bayangkan frm rm499, leh dpt rm 150 tp.....nasib baik xde saiz. Save di situ. Tgk baju2 die agak murah laa, tapi for me, klau baju yg dah discount, tp still rm 100, agak x berbaloi, kan? Baju sgt simple, brand je mahal. Huhu.Ok, selesai membeli belah. Pegi lak to next stop-times square (actually nk temankan bf tgk brg2 sk8 kt zone 5) tp tershopping juga di sini. And di sini laa bermulanya kisah cina jinjang 1 itu. Huh.
Kisah bermula apabila aku teringin nak beli 'vest' (poyo kan?). Haha. Ala, vest yg skrang sgt 'in' tu. Kat kedai2 cina kt times square tu mmg byk jual. I think each shop mmg ada jual. Tapi kena pandai pilih coz harga lain2. Aku pon singgah laa kt kedai 'All rm25'. Tgk ada chinese yg nk beli, try pakai di situ. Tgk2 jap, ada yg berkenan. Tapi bf ajak jln2 dulu. Maybe ada yg lbh murah dan cantik. Then, jln2 xjumpa yg murah lg. Kat kedai tu yg murah. Then, gi blk kedai tu. I pon start cari2 n try2. Huhu. Then, came this jinjang lady.

cina jinjang: kak, tak bole try punya.
mangsa : what? xkan xbole try. how come nak tau muat ke tak?
cina jinjang: ni semua free size.
mangsa : i know laa, but different people, different figure. mesti mau
try, baru tau fit ke tak.
cina jinjang: mmg xbole kak.
(aku dah membara coz u know why? kan sblm tu aku nmpk yg kaum die dok try2 tu mende, bila malay je xbole.yg si cina jinjang tu siap pakaikan kt buyer chinese tu. hampeh. hmmmfffffffff)
mangsa :aik td i nmpk ada chinese yg try, bole plak?
cina jinjang: mane ade, xde sape yg try.
mangsa : i nmpk la td, oowhh, klau chinese je bole laa try. if melayu
x bole? why mcmtu?
cina jinjang: tala, tala, mane ade chinese-chinese. sume org pon xbole try.
(still x mengaku, geram aku!)
mangsa :tp i nmpk la ( sambil buat muka n nada suara yg sedikit lain)
cina jinjang: nampak, nampak laa (sambil seperuh menjerit)
Dan aku pon... terus letak blk vest tu dan blah. Bongok punya cina. Sgt perkauman. Haha. Aku xkan pegi lg kedai tu. Bodo kan? Ada ke xbole try. Vest je pon. Lgpon, aku bkn ada kurap pon xbole try. Kata "ukur baju di badan sendiri". Tp bila time nk ukur, ditegah. Haiya.. Xpaham. Xkan nak ukur kt bdn k***l (mmg la xmuat). Huh.
Kisah cina jinjang 2. Cina ni ok, just xtau ape itu vest? Haha. Agak kelakar. Puas aku explain. Tapi die tunjuk jacket (wtf).Huhu. Pegi school ke tak, vest pon xtau. Baik xyah berniaga. Malas nk layan karenah cinan2 tu. Mostly yang berperangai cmtu yg jinjang2. Yang agak K.G.Klau perasan laa. Dress up pon not so cool laa bak kata org. And then, I end up beli baju kat my fav kedai (coz murah n quality plus trendy) rm 29.90 sehelai and aku beli dua helai baju bewarna merah jambu dan hijau limau nipis. Huhu.Sgt berpuas hati, cantik dan BOLEH TRY punya. Xde laa loghat sgt cm cinan2 tu.
Shopping smpai xingt nak berbuka. Haha. Then berbuka dlm kereta mkn roti je dulu alas perut n gi wangsa maju coz bf nak gi FOS jj w.maju n carefour w,maju. Cz FOS sana ada byk baju FAMOUS dia. Dia beli 2 helai t's yang sgt cool (suke la tu).Then, perut pon dh berdangdut..end up mkn kat pizza hut. kenyang.... and terus blk rumah. Penat tp enjoy dapt beli brg yg kita suka. Hoho. Maybe nextweek nak blk to my hometown, nak berpuasa ngn familiku.. Panjangnye. Tata laa for now~~~

3 comments:

snm | snm said...

kekekekek :p
maafkan diriku wahai incit azfa syndrome sbb memperkenalkan dunia shoppingNsales pd cit ida :p
nasib x p padini wh sale kan? x pyhla beli if after disc. pun msh rm100 kan. lin x blh nk pegi. big bos yg bernama incit amin dah warning dgn nada yg keras! takott! :D

hemp..adakah cinan tersebut racist?

Rasaksa Mini said...

yup..mungkin beliau racist.haha.peduli ape aku.kedai bkn sekuntum.huhu.

space wrestler said...

"talak boleh try la miss"
"itu k____l je bole try la miss"


ha ha ha