Monday, September 22, 2008

Pre-Hari Raya!

Hye all~~~

Rasenye this week saya sgt2 laa xde mood mahu kerja coz this week mood nk raya je. Maklumlah, this friday saya nk menjejaki my cowboi hometown Ipoh. Saya blk this friday till mon 6 Oct. Huhu. Lame gile cuti. Best2. Bole la restkan minda ni. penat keje and puasa.

Saya sgt bersemangat bila time hari raya. Persiapan mmg xpernah ckup. Ade je benda nk beli. Nsb baik my baju raya 2 pasang dh siap (last year xsiap!!), so raya thn ni raya sakan. And xsabar nk blk my kampung @ kuala pilah, n9. iyo, den pon org noghori yo. Xsabar nk makan rendang n lomang. Pergg, mmg layan. Sedap wehh.Lagi satu lauk asam pedas. Wah, yg ni mmg xleh tahan. Mmg leleh la. Huhu. Tapi.........raya ni mesti kurang meriah coz wan saya dh xde. Ni laa 1st time xraya ngn wan. Miss her so much. Fyi, beliau sudah meninggal bln 6 hari tu. xsempat nk hulur duit raya kt dia. Mesti suasana kampung agak kelam skit. Kumpul adik beradik ngn sedara2 je la.

Raya thn ni turn saya lak bg duit raya (zaman kumpul duit raya dh berlalu). Tp xde la nk bg kt semua sedara2. Kopak la cmni (sedara ada dlm 100++). hehe. Bg anak2 sedara (this week maybe dpt lg sorang anak sedara) sudah ngn my parents. Yang lain2 tu tnggu la gaji saya lg besar. Baru leh bagi. So far, saya rasa brg2 raya sume dh ckup. Nak beli ape lg eh. Jap, kuih raya xsempat nk beli coz xorder awal2. Ramai yg xterima tempahan dah (sorry mum). Aku beli je laa nnti kt Ipoh. Untuk my mum dh belikan tudung n brooch sepasang. My dad pon saya dh belikan baju batik. Hehe. Puas dpt kongsi my gaji for my family.

Lagi 1 week berbuka ngn kawan2. then blk rumah. Xsabarnya. Tp kesian bf, lama sangat saya cuti mst die boring (boring ke?). To bf: saya nk duit raya ye. X byk rm 50 je. Ok tak? Huhu.

Raya mood~~~

4 comments:

space wrestler said...

boring la nanti kamu cuti lama2.
raya kl bukan ada apa.Jalan lengang adalah mitos semata.
rm50?

rm5 untuk raksasa kecil

snm | snm said...

aku pun mahu encik aspa :p

A D.O.U.B.L.E P T.O T.H.E L E said...

Gile ah cik - cuti sakan...

Rasaksa Mini said...

en bf: xkira. nak rm50 gk.dh janji kan? ahaks

snm: haha. jom pau azfar. best2.

cik lg sorang: aah, cuti lama. penat kerja sehingga kecederaan minda. hoho.